Certifierad Nordisk E-handel
Prisgaranti Nöjdhetsgaranti
2-3 Dagars leverans (lager varor)
Hög Kvalitet Första Sortering

Köp & Leveransvillkor

Posted on

NI ÄR VÄLKOMNA ATT HANDLA FRÅN VÅR WEBBSHOP

  • Priserna som anges är inklusive moms. (25%)
  • Fast fraktkostnad på 799 SEK. Vid leverans till Norge är det fast fraktkostnad på 2000 SEK.

När du har gjort din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Tiles Europe AB. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle finnas, så förbehåller sig Tiles Europe AB rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning. Tiles Europe AB ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år). Tiles Europe AB förbehåller sig rätten att neka en order. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning. Tiles Europe AB ansvarar inte för skador och/eller missfärgningar och liknande som kan uppstå vid felaktig montering eller som en följd av felaktigt bruk av varan. Falska beställningar. Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas.


Prov

  • Små provbitar kostar 10 SEK/ST. Beställer ni ett (1) mindre prov så får ni fri frakt. Vid beställning av två-tre (2-3) mindre prover tillkommer fraktkostnad på 39 SEK. Vid beställning av fyra (4) mindre prover eller fler så tillkommer fraktkostnad på 17,25 SEK för varje enskilt prov.

BETALNINGSALTERNATIV

Kortbetalning. Tiles Europe AB erbjuder en säker kortbetalning via Swedbank Pay.Faktura Faktureringen sker via Svea Faktura.Förskottsbetalning. Ni betalar ordersumman i förväg på vårt bankgironummer eller kontonummer. Vi utlevererar er order när vi noterat er inbetalning, faktura skickas till den e-postadress ni angivit vid beställning, fakturan är då betald och betaldatum anges på fakturan. Normalt tar det någon bankdag innan vi ser er inbetalning så räkna med lite längre ledtid.Swish betalningNi betalar ordersumman i förväg på vårt Swish-nummer. Vi utlevererar er order när vi noterat er inbetalning. Normalt tar det bara en bankdag innan vi kan bekräfta er inbetalning.Avtalskund. Enligt avtal.

BESTÄLLNING KOSTNADER

Tillägg till tillämpliga frakt- och leveransvillkor:På grund av den speciella situation världen befinner sig i är vi tyvärr tvungna att ta ut en extra kostnad på varje beställning som innehåller beställningsvaror.Avgift: 450 SEKTillägget omfattar bl.a. över ökande kostnader för energi, miljötillägg, frakttillägg, kostnader i allmänhet, som vi exceptionellt debiteras som företag av leverantörer av alla slag.

LEVERANSVILLKOR

Vi behandlar och skickar samtliga ordrar inom 1-3 vardagar.Fraktföretagets leveranstid tillkommer.Enligt Svea kan leverans endast ske till bokföringsadressen.Leveranssätt. Vi levererar större försändelser med DHL eller DSV. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.Prover skickas i 10×10 cm format och skickas normalt med posten.Vid mottagning Du kommer att bli aviserad av DHL/DSV innan leverans och få närmare information och komma överens om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. Tiderna för leverans kan variera beroende på ort och fraktbolagets utkörningstider. Ändring eller specificerat leveranstid kan komma att tillföra en extra kostnad hos fraktbolaget. När sändningen ankommit till slutterminal kommer mottagaren aviseras. Om inte sändningen körts ut eller hämtats från slutterminal inom tre (3) dagar efter ankomst så tillkommer extra kostnad för lagerhyra. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras.
  • Medan chauffören fortfarande är där ska ni kontrollera att antalet kolli stämmer och om några skador kan synas på emballage eller på varan. Det här ska noteras på kvittensen vid mottagandet av leverans innan chauffören åker iväg och innan kvittensen är kvitterad.

Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförsVid leverans till öar som saknar broförbindelse levererar vi normalt till närmaste kajplats med adress på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö.
    1.  När varan lämnar oss kommer du att få en avisering via e-post att ditt gods är på väg.
    2.  I aviseringen får du även ett tiosiffrigt sändnings-nummer som du kan använda till att följa ditt gods.
  •  DHL/DSV aviserar dig om när varan kommer att köras ut till angiven adress.
  •  Kontrollera ALLTID godset innan du skriver på fraktsedeln.
  • OBS! Enligt DHL/DSV har kunden 3-4 dagar på sig att svara på deras kontaktförsök. Om inte varan hämtas ut tar DHL/DSV ut en avgift mellan 99-3000 sek beroende på kollits storlek. Om inte varan hämtas ut, utan returneras till Tiles Europe AB, står kunden för hela returkostnaden, plus DHLs/DSVs avgift.
OBS! Vid retur tillkommer extra kostnad för frakt. Vid avbruten beställning som redan skickats iväg tillkommer en extra avgift för att täcka våra kringkostnader. Vid köp av beställningsvaror går det ej längre att returnera era varor eller annullera er order då det specialbeställts specifikt för er beställning direkt från fabriken.Paket som ej hämtas ut inom 14 dagar går i automatisk retur till Tiles Europe AB. Returfraktkostnaden är 149 kronor.Om godset är skadat när vi lämnar ut det. Ta emot godset, men kvittera aldrig utan att först göra en anmärkning på kvittensen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när vi haft hand om godset. Vi får samtidigt möjlighet att spåra orsaken och vidta åtgärder så att den inte upprepas. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt. Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss senast inom sju (7) dagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling.  En godkänd reklamation vill bli återbetalt till kundens konto. Iblandt vill vi besiktiga skadan, så därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Tag därför snarast kontakt med oss på mail. reklamation@tilesrus.se  Du har upp till 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket hos närmaste ombud. Direkt när försändelsen når angiven adress skickas en avi via sms alternativt post-avi. Om du ej hämtar ut försändelsen inom 14 dagar kommer vi att debitera dig för våra omkostnader i returfrakt till oss, administrativt samt ny frakt. En faktura med orderns ursprungliga summa samt dessa belopp skickas från oss samma dag som en oupphämtad försändelse registreras hos oss. Vi rekommenderar att ni inte anlitar hantverkare eller tar några andra extra kostnader i samband med er beställning innan varorna har tagits emot och ni har sett att allting är korrekt.Saknas gods gör du så här. Gör anmärkning på kvittensen innan du kvitterar för godset. Kontakta oss via kundservice på hemsidan.Reklamation och returrätt.  Om man kan visa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya produkter. Ändring av färg på produkter ingår inte i garantien, då det beräknas som normalt slitage. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Efter uppsättning av varor kan ni ej längre reklamera eller returnera varor.

Mått och Bränning

De mått som anges på våra produkter är de mått som tillverkaren utgått från vid tillverkning av plattan och dessa mått kan variera från ett produktionstillfälle till ett annat. Då varje produktion av en platta inte kan säkerställas bli densamma i mått och nyans så får varje produktion av en platta ett bränningsnummer (nyans) samt ett kalibernummer (mått) som trycks på förpackningen. Detta beror på flera faktorer vid tillverkningen och det är därför viktigt att man kontrollerar att alla förpackningar är från samma bränning innan montering. Vid komplettering av en beställning är detta extra viktigt och vi ber er alltid om att först kontakta vår kundservice för att få information om samma bränning fortfarande finns i lager. Vi ser då till att rätt produkt skickas ut.
Notera att bränning skiljer sig på kakel och klinker vid olika tillverkningar. Var därför noga med att beställa allt i samma omgång. Behöver du komplettera så kontaktar du vår kundtjänst för att försäkra att det blir samma bränning.
Fel på varaSom kund hos oss på tilesrus.se har du rätt att reklamera varor som är belagda med fel. Vill du genomföra en reklamation var vänlig kontakta vår kundservice.En reklamation av felplockad eller felaktig vara skall göras innan den har monterats. Är varan monterad anses köparen ha godkänt produkten. Dock gäller detta inte om felet på varan endast kunde upptäckas efter genomförd montering. Upptäcks felet vid montering skall monteringen genast avbrytas, och Tiles Europe AB kundservice kontaktas.OBS! Boka inte hantverkare förrän du har kontrollerat varorna, att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Tiles Europe AB frånsäger sig allt ansvar gällande omkostnader för bokade hantverkare vid defekta, felaktiga varor eller transportskador.
Ångerrätt. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor eller företag) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.seEftersom det kan uppstå transportskador och andra skador på gods som returneras vill vi att ni dokumenterar och garanterar att produkterna ska vara hela och rena. Dokumentera med digitalkamera före och efter emballering, bild på hur godset ser ut när ni returnerar. Märk godset med vårt ordernummer. Returfrakten betalas av er och skal levereras till vårt lager. När vi tar emot godset kontrollerar vi om det finns synliga skador på emballagen, sedan går vi igenom allt gods som returneras. Eventuella skador som inte är fraktskador faktureras avsändaren. Observera att godset inte skal skickas till utlämningsställe, utan leverans ska ske till Tiles Europe AB Galoppgatan 1, 213 77 Malmö.

När du använder sajten och våra tjänster kommer vi även att behandla dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

Top