Certifierad Nordisk E-handel
Prisgaranti Nöjdhetsgaranti
2-3 Dagars leverans (lager varor)
Fri frakt (Vid order över 4000:-)

Köp & Leveransvillkor

Posted on

NI ÄR VÄLKOMNA ATT HANDLA FRÅN VÅR WEBBSHOP

  • Priserna som anges är inklusive moms. (25%)
  • Frifrakt vid beställningar över 4000 SEK och fast fraktkostnad på 295 SEK för order under 4000 SEK . (Prover skickas alltid fraktfritt)
När du har gjort din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Tiles R Us AB. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle finnas, så förbehåller sig Tiles R Us AB rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.Tiles R Us AB ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år). Tiles R Us AB förbehåller sig rätten att neka en order.Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.Tiles R Us AB ansvarar inte för skador och/eller missfärgningar och liknande som kan uppstå vid felaktig montering eller som en följd av felaktigt bruk av varan.Falska beställningar. Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas

BETALNINGSALTERNATIV

Kortbetalning. Tiles R Us AB erbjuder en säker kortbetalning via payex.Faktura Faktureringen sker via Klarna AB & kostnaden för faktura köp är 29 kr.Förskottsbetalning. Ni betalar ordersumman i förväg på vårt bankgironummer eller kontonummer. Vi utlevererar er order när vi noterat er inbetalning, faktura skickas till den e-postadress ni angivit vid beställning, fakturan är då betald och betaldatum anges på fakturan. Normalt tar det någon bankdag innan vi ser er inbetalning så räkna med lite längre ledtid.Swish betalningNi betalar ordersumman i förväg på vårt Swish-nummer. Vi utlevererar er order när vi noterat er inbetalning. Normalt tar det bara en bankdag innan vi kan bekräfta er inbetalning.Avtalskund. Enligt avtal.

LEVERANSVILLKOR

Vi behandlar och skickar samtliga order inom 1-3 vardagar.Fraktföretagets leveranstid tillkommer.Leveranssätt. Vi levererar större försändelser med DHL eller DSV. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.Prover skickas i 10×10 cm format och skickas normalt med posten.Vid mottagning Du kommer att bli aviserad av DHL/DSV innan leverans och få närmare information och komma överens om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras.
  • Kontrollera att antalet kolli stämmer och om några skador kan synas på emballage eller på varan. Vid mottagandet skall detta noteras på fraktsedeln innan mottagaren kvitterar fraktsedeln.
Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförsVid leverans till öar som saknar broförbindelse levererar vi normalt till närmaste kajplats med adress på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö.
    1.  När varan lämnar oss kommer du att få en avisering via e-post att ditt gods är på väg.
    2.  I aviseringen får du även ett tiosiffrigt sändnings-nummer som du kan använda till att följa ditt gods.
  •  DHL aviserar dig om när varan kommer att köras ut till angiven adress.
  •  Kontrollera ALLTID godset innan du skriver på fraktsedeln.
  • OBS! Enligt DHL/DSV har kunden 3-4 dagar på sig att svara på deras kontaktförsök. Om inte varan hämtas ut tar DHL/DSV ut en avgift mellan 50-495, beroende på kollits storlek. Om inte varan hämtas ut, utan returneras till Tiles R Us, står kunden för hela returkostnaden, plus DHLs/DSVs avgift.
OBS! Vid retur tillkommer extra kostnad för frakt.Om godset är skadat när vi lämnar ut det. Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittens-delen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när vi haft hand om godset. Vi får samtidigt möjlighet att spåra orsaken och vidta åtgärder så att den inte upprepas. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt. Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss senast inom sju (7) arbetsdagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling. Många gånger vill vi besiktiga skadan. Därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Tag därför snarast kontakt med oss. Kontakta oss via kundservice på hemsidan eller ring oss.Du har upp till 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket hos närmaste ombud. Direkt när försändelsen når angiven adress skickas en avi via sms alternativt post-avi. Om du ej hämtar ut försändelsen inom 14 dagar kommer vi att debitera dig för våra omkostnader i returfrakt till oss, administrativt samt ny frakt. Debiteringen för oupphämtad försändelse är 350 kr för att täcka våra omkostnader. Omfrakten debiteras 80 kr. En faktura med orderns ursprungliga summa samt dessa belopp skickas från oss samma dag som en oupphämtad försändelse registreras hos oss.Saknas gods gör du så här. Gör anmärkning på fraktsedeln innan du kvitterar godset. Kontakta oss via kundservice på hemsidan eller ring oss.Reklamation och returrätt.  Om man kan visa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya produkter. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.Ångerrätt. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.seEftersom det kan uppstå transportskador och andra skador på gods som returneras vill vi att ni dokumenterar och garanterar att, Produkterna ska vara hela och rena. Dokumentera med digitalkamera före och efter emballering, bild på hur godset ser ut när ni returnerar. Märk godset med vårt ordernummer. Returfrakten betalas av er och skall levereras till vårt lager. När vi tar emot godset kontrollerar vi om det finns synliga skador på emballage, sedan går vi igenom allt gods som returneras. Eventuella skador som inte är fraktskador faktureras avsändaren. Observera att godset inte skal skickas till utlämningsställe, utan leverans ska ske till Galoppgatan 1. 213 77 Malmö
Top