NI ÄR VÄLKOMNA ATT HANDLA FRÅN VÅR WEBBSHOP
- Priserna som anges är inklusive moms. (25%)
- Fast fraktkostnad på 799 SEK. Vid leverans till Norge är det fast fraktkostnad på 2000 SEK.
När du har gjort din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Tiles Europe AB. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle finnas, så förbehåller sig Tiles Europe AB rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning. Tiles Europe AB ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år). Tiles Europe AB förbehåller sig rätten att neka en order. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning. Tiles Europe AB ansvarar inte för skador och/eller missfärgningar och liknande som kan uppstå vid felaktig montering eller som en följd av felaktigt bruk av varan. Falska beställningar. Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas.
Prov
- Små provbitar kostar 10 SEK/ST. Beställer ni ett (1) mindre prov så får ni fri frakt. Vid beställning av två-tre (2-3) mindre prover tillkommer fraktkostnad på 39 SEK. Vid beställning av fyra (4) mindre prover eller fler så tillkommer fraktkostnad på 17,25 SEK för varje enskilt prov.
BETALNINGSALTERNATIV
Kortbetalning. Tiles Europe AB erbjuder en säker kortbetalning via Swedbank Pay.Faktura Faktureringen sker via Svea Faktura.Förskottsbetalning. Ni betalar ordersumman i förväg på vårt bankgironummer eller kontonummer. Vi utlevererar er order när vi noterat er inbetalning, faktura skickas till den e-postadress ni angivit vid beställning, fakturan är då betald och betaldatum anges på fakturan. Normalt tar det någon bankdag innan vi ser er inbetalning så räkna med lite längre ledtid.Swish betalningNi betalar ordersumman i förväg på vårt Swish-nummer. Vi utlevererar er order när vi noterat er inbetalning. Normalt tar det bara en bankdag innan vi kan bekräfta er inbetalning.Avtalskund. Enligt avtal.BESTÄLLNING KOSTNADER
Tillägg till tillämpliga frakt- och leveransvillkor:På grund av den speciella situation världen befinner sig i är vi tyvärr tvungna att ta ut en extra kostnad på varje beställning som innehåller beställningsvaror.Avgift: 450 SEKTillägget omfattar bl.a. över ökande kostnader för energi, miljötillägg, frakttillägg, kostnader i allmänhet, som vi exceptionellt debiteras som företag av leverantörer av alla slag.LEVERANSVILLKOR
Vi behandlar och skickar samtliga ordrar inom 1-3 vardagar.Fraktföretagets leveranstid tillkommer.Enligt Svea kan leverans endast ske till bokföringsadressen.Leveranssätt. Vi levererar större försändelser med DHL eller DSV. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.Prover skickas i 10×10 cm format och skickas normalt med posten.Vid mottagning Du kommer att bli aviserad av DHL/DSV innan leverans och få närmare information och komma överens om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. Tiderna för leverans kan variera beroende på ort och fraktbolagets utkörningstider. Ändring eller specificerat leveranstid kan komma att tillföra en extra kostnad hos fraktbolaget. När sändningen ankommit till slutterminal kommer mottagaren aviseras. Om inte sändningen körts ut eller hämtats från slutterminal inom tre (3) dagar efter ankomst så tillkommer extra kostnad för lagerhyra. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras.Medan chauffören fortfarande är där ska ni kontrollera att antalet kolli stämmer och om några skador kan synas på emballage eller på varan. Det här ska noteras på kvittensen vid mottagandet av leverans innan chauffören åker iväg och innan kvittensen är kvitterad.
- När varan lämnar oss kommer du att få en avisering via e-post att ditt gods är på väg.
- I aviseringen får du även ett tiosiffrigt sändnings-nummer som du kan använda till att följa ditt gods.
- DHL/DSV aviserar dig om när varan kommer att köras ut till angiven adress.
- Kontrollera ALLTID godset innan du skriver på fraktsedeln.
- OBS! Enligt DHL/DSV har kunden 3-4 dagar på sig att svara på deras kontaktförsök. Om inte varan hämtas ut tar DHL/DSV ut en avgift mellan 99-3000 sek beroende på kollits storlek. Om inte varan hämtas ut, utan returneras till Tiles Europe AB, står kunden för hela returkostnaden, plus DHLs/DSVs avgift.
Mått och Bränning
Fel på varaSom kund hos oss på tilesrus.se har du rätt att reklamera varor som är belagda med fel. Vill du genomföra en reklamation var vänlig kontakta vår kundservice.En reklamation av felplockad eller felaktig vara skall göras innan den har monterats. Är varan monterad anses köparen ha godkänt produkten. Dock gäller detta inte om felet på varan endast kunde upptäckas efter genomförd montering. Upptäcks felet vid montering skall monteringen genast avbrytas, och Tiles Europe AB kundservice kontaktas.OBS! Boka inte hantverkare förrän du har kontrollerat varorna, att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Tiles Europe AB frånsäger sig allt ansvar gällande omkostnader för bokade hantverkare vid defekta, felaktiga varor eller transportskador.
Ångerrätt. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor eller företag) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.seEftersom det kan uppstå transportskador och andra skador på gods som returneras vill vi att ni dokumenterar och garanterar att produkterna ska vara hela och rena. Dokumentera med digitalkamera före och efter emballering, bild på hur godset ser ut när ni returnerar. Märk godset med vårt ordernummer. Returfrakten betalas av er och skal levereras till vårt lager. När vi tar emot godset kontrollerar vi om det finns synliga skador på emballagen, sedan går vi igenom allt gods som returneras. Eventuella skador som inte är fraktskador faktureras avsändaren. Observera att godset inte skal skickas till utlämningsställe, utan leverans ska ske till Tiles Europe AB Galoppgatan 1, 213 77 Malmö.